שיטת אלכסנדר לפריצת דיסק

פריצת דיסק נובעת לעיתים קרובות משחיקת החוליות כתוצאה משימוש לא נכון בגוף.
בשיטת אלכסנדר לומדים להפריד את החוליות ולהרחיק אותן זו מזו, כדי למנוע חיכוך ושחיקה.
למשל בישיבה נמנע מקריסה, מישיבה על מושב רך מדי כמו ספה או כורסא.
ההתכופפות תתבצע בעזרת מפרקי ירך, ברך וקרסול ולא דרך חוליות הגב.
בזמן של התקפי כאבים מפריצת דיסק בגב תחתון מומלץ לשכב על מצע קשה (שטיח, מזרון או מיטה קשה), להניח תמיכה מתחת לראש ואת הרגלים לשים כפופות ב 90 מעלות על שרפרף או כסא או ארגז מאולתר. בצורה זו הגב פרוס, החוליות מרווחות ונינוחות ואין לחץ מיותר על הגב.

השארת תגובה