הסיבה שבגללה ישיבה ממש לא בריאה לנו

סרטון מרתק שמסביר לנו למה אנחנו צריכים לשבת כמה שפחות.

הנה סיכום נקודתי:

  • הגוף שלנו צריך לזוז רוב הזמן, ולא לשבת. הישיבה היא רק למנוחה והתאוששות בין פעילויות.
    הגוף האנושי בנוי לתנועה.
    בתוכנו יש יותר מ360 מפרקים, ובערך 700 שרירים שלדיים שמאפשרים תנועה קלה ושותפת.
    הדם שלנו תלו בתנועה שלנו כדי לזרום היטב.
    העצבים שלנו מרוויחים מתנועה,
    והעור שלנו אלסטי, מה שאומר שהוא מתאים את עצמו לתנועות שלנו.
  • עמוד השדרה שלכם הוא מבנה ארוך עשוי עצמות ודיסקי הסחוס שיושבים בינהם. מפרקים, שרירים ורצועות שמחוברים לעצמות מחזיקים את הכל יחד.
  • דרך נפוצה לשבת היא עם גב מכופף וכתפיים שמוטות, תנוחה שמפעילה לחץ לא שווה על עמוד השדרה שלכם.
  • במשך הזמן, זה גורם לשחיקה וקריעה בדיסקים בעמוד השדרה שלכם. אנו מאמצים רצועות מפרקים מסויימים, ומפעילים לחץ על שרירים שנמתחים כדי לפצות על התנוחה המקומרת של הגב.
  • מחקרים עדכניים מצאו שישיבה לתקופות ארוכות מקושרת לכמה סוגים של סרטן ומחלות לב ויכולה לתרום לסוכרת, ובעיות כליות וכבד.
  • למעשה, חוקרים גילו, שבעולם, חוסר פעילות גורמת לבערך 9% מהמיתות לפני הזמן כל שנה. זה יותר מ 5 מליון אנשים.

פתרונות

  • כשאין לכם ברירה אלא לשבת, נסו להחליף את השפיפות בעמוד שידרה ישר,
  • וכשאתם לא חייבים להיות קשורים לכיסא, נסו לנוע ככל האפשר, אולי על ידי כיוון תזכורת לעצמכם לקום כל חצי שעה.

השארת תגובה